2017年2月21日火曜日

いじめの無い世界を求めて!

http://www.pinkshirtday.jp/

<YMCAピンクシャツデーより>
社会全体がいじめに対して高い意識を持ち、いじめの被害者と加害者以外の立場にいる人が「傍観者」にならないことが、いじめられている子どもを救うことになる・・・

私の息子は、いじめの被害にあい、その後、傍観の暴力の被害に遭いました。
状況を悪くしたのは、加害者自身ではありません。
傍観の罪を犯した、それまで「友人」として私の食卓で食事をした人たちです。

私と息子は、立ち上がることにしました。
イジメの無い世界の実現のため、闘います。
私たちの最初の武器は「知性の言葉」です。
そして、二番目の武器は、ピンクのシャツです。
明日、私も息子もピンクのシャツを着て、闘います。

今必要なことは、態度を明らかにすることです。

NO MORE BULLYING!!!

My son was bullied.  Then both my son and I, have been a victim of "isolation" by the people who remained spectators.
It is not the perpetrator who got the situation in the worst, but is the bystander that had been dining at my table night by night as our friends.

My son and I decided to stand up.
We stand up and fight for the world there is no more bully.
Our first weapon was "the words of wisdom".  And the second is the pink shirt.
Tomorrow, we shall put on the pink shirts.

Need to take action.



ARE YOU REALLY NOT A PART OF THIS WORLD?
IF YOU THINK YOU ARE, WHAT KIND OF WORLD YOU WANT IT TO BE?
WHY YOU REMAIN SILENT?

0 件のコメント:

コメントを投稿

Ryo Discovers the World 最終回 五妃街と神農街

Rei and Ryo's Taiwan review, the last chapter. 一ヶ月に渡ってお送りした、台湾シリーズの最終回です。